tisdag 17 maj 2011

TisdagsTema: Vit

TisdagsTema v20: Vit
Vi kör ett färgtema tycker jag. Färgen vit är mycket roligare att ha som tema på sommarhalvåret när allting inte är täckt av snö. det är liksom ingen utmaning annars. :)
Mellan 1994 och 1998 bodde jag och min familj i Malaysia. Vi bodde i en gigantisk villa med en fantastiskt trädgård. Vi skaffade oss en hund, en blandras vid namnet Daisy och hon var våran ögonsten. Hon var så gosig och så snäll. Men ett par gånger, oftast när hon löpte så sprang hon bort, kröp under våran grind och sökte sig sällskap på annat håll. Och en morgon hittades hon i en del av trädgården som var inred som en liten djungel, där hade hon fött 5 st små små små vita valpar.... Vi hade ingen aning för hon hade inte blivit rund om magen och inte förändrats alls. Snacka om chock....
Daisy
 Pappan till valparna visade sig vara en Shitsu som bodde några hus bort och vi hade väl inte så mycket val än att börja gosa med valparna... =) Vilket halabalou det blev med 6 hundar i huset istället för 1. Men valparna var älskade från första stunden... Och gosades med i tid och otid...
Valparna.
Vet inte riktigt varför jag ville visa dessa bilder idag, men jag tror väl att det kanske bara är så att jag saknade de små liven. Jag vet att bilderna är dåliga - för dels är dom foton som är tagna av en ugn-okunnig fotograf (mig) och så är dom inskannade från ett foto. Alltså är kvaliteten urusel... Men just bilden på valparna är en bild jag älskar...



This Tuesday the theme is White - and what better than to show a picture of our puppies from back when we lived in Malaysia. Crappy pictures yes, I know, but I still love them...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails