onsdag 18 maj 2011

EFIT 2011.05.17

Det var EFIT igår och jag gillar verkligen EFIT dagarna, då får jag användning för mina konstiga bilder som jag tar på vardagarna, bara för att hålla kamerafingrarna och tänket igång. Igår var en ganska trist dag eftersom det var en vanlig jobb-dag men för att ni skulle slippa bilder enbart på min dator så får ni se lite annat också...

Vaknade innan sex, men fotade tyvärr inget av frukosten, som jag åt tillsammans med Adde (för en gångs skull) men istället blev första bilden på de vackra molnen som jag såg när jag pussade Adde vid dörren när han skulle åka iväg på kurs...

Termometern visade att det var ganska varmt redan och solen sken skönt, men tyvärr fortsatte det ju inte vara en fin dag...

Extra kopp med kaffe innan jag sätter mig och påbörjar dagens måsten. 

Vårt arbetsrum - som är otroligt stökigt just nu.... Och servetterna får första parkett eftersom mina allergier är rätt jobbiga just nu...

Efter någon timme blev det en kopp te - Singapore tea som jag fått från Siro, som är små bollar tills man tillsätter varmt vatten då de vecklar upp sig till en liten växt/blomma. Jag älskar detta te. Tack Siro!

Efter ytterligare lite jobb och ett avbrott i regnandet så passade jag på att gå ut i trädgården ett varv och ta det lite lugnt. Våra planteringar (som vi gjorde i lördags) har tagit sig och ser riktigt fint ut... Ska fota dem lite mer senare...

Igen ett litet avbrott och frisk luft och lite mer bilder på planteringarna...

Sen lagade jag en kycklinggryta till middag, eftersom den blir godare desto längre den får stå sig. Att steka löken är steg 1. Ett väldans spring mellan köket och arbetsrummet blev det...

Jag passade även på att baka en brownie som vi skulle ha till fika på kvällen eftersom Ove & Lillis skulle komma över. 

Sen var det mer jobb och ibland så försökte jag ta det lite lungt genom att fota mina verktyg för dagen... Denna bild tyckte jag var lite underhållande...

När Adde kom hem från kursen och pappa kom hem från sitt seminarium och Tim kom hem från skolan blev det middag. Kycklinggryta (som är sååååååååååå god) med ris och sallad. I salladen hade jag fetaost och svarta oliver. Älskar den här grytan... blir så god!

Sen fick vi besök och det blev varma brownies med vaniljglass till fika tillsammans med kaffe och avec för vissa. Klart att pappa och Ove skulle smaka på Adde's födelsedagspresent från min pappa och mamma.


Sen när Ove & Lillis gått hem så blev det inte så mycket mer, alla var trötta och eftersom det skulle bli tidiga dagar så var det lika bra att gå till sängs...


Då var sagan slut för denna gången =)



Yesterday depicted for EFIT - or One Photo an Hour. Lots of photos from a day that pretty much wasn't very different than every other day...




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails