måndag 2 maj 2011

The Murder of King Tut

Avslutat: The Murder of King Tut av James Patterson' och Martin Dugard


Jag är en riktig Egyptofil, suger åt mig så mycket information om forna-Egypten och dess fantastiska historia. Jag köper alla böcker jag kommer över och läser dem i en rasande fart. Mestadels läser jag rena faktaböcker men när vi var i Indien, på Mumbai's flygplats hittade jag denna boken och blev intresserad. Både av innehållet och av författarna. Jag gillar verkligen James Patterson och hans böcker om The Womens Murder Club (även en TV-serie med samma namn med Angie Harmon) samt böckerna om Dr. Alex Cross (som filmerna Kiss the Girls och Along Came a Spider baseras på) och är några av mina favoriter. Visserligen är detta en mestadels påhittad, trots att James påstår att han har gjort mycket research men samtidigt är det svårt att finna information om denna mytomspunna konungapojken...och hans mystiska död...
Jag älskade boken. Läste klart den på ett par timmar och kände att jag bara ville ha mer hela tiden. Visserligen kändes det som att jag inte kunde ta någon av det som skrivits som ren fakta men jag kände ändå lite pålitlighet eftersom jag kände igen mycket fakta från min egna research. En berättelse, med vissa saningar, om det mytomspunna mordet på Kung Tut.

Från James Pattersons hemsida:
Master of suspense James Patterson reopens the ultimate cold case—the unsolved death of King Tut.
A secret buried for centuries
Thrust onto Egypt's most powerful throne at the age of nine, King Tut was challenged from the first days of his reign. The veil of prosperity could not hide the bitter rivalries and jealousy that flourished among the Boy King's most trusted advisers. Less than a decade after his elevatation, King Tut suddenly perished, and in the years and centuries that followed, his name was purged from Egyptian history. To this day, his death remains shrouded in controversy.
The keys to an unsolved mystery
Intrigued by what little was known about Tut, and hoping to unlock the answers to the 3,000-year-old mystery, Howard Carter made it his life's mission to uncover the pharaoh's hidden tomb. He began his search in 1907 but encountered countless setbacks and dead ends before he finally discovered the long-lost crypt.
The clues point to murder
Now, in The Murder of King Tut, James Patterson and Martin Dugard dig through stacks of evidence—X-rays, Carter's files, forensic clues, and stories told through the ages—to arrive at their own account of King Tut's life and death. The result is an exhilarating, true crime tale of intrigue, passion, and betrayal that casts fresh light on the oldest mystery of all.
Finns hos Bokus om man är intresserad.

Betyg: K K K K K /5K







I'm a great Egyptofil -  I love anything and everything about ancient Egypt and I'm facinated with pharoes and their lives. So when I found this book, The Murder of King Tut in the Mumbai airport I just had to buy it. And it was facinating, and interesting and I couldn't put it down. I read it in a few hours and now I just want more and more...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails