tisdag 17 maj 2011

Siro & Gilgil

I söndags hade vi planerat en middag med Gilgil och Siro. Det var länge sedan sist så det skulle bli riktigt trevligt att ses igen. Och sen är Gilgils mat så god så att man längtar bara till det... 

Sen skulle vi också få se Siro's nya bil - en cab, en livsdröm som har gått i uppfyllelse... Åh så fin den var! Tyvärr fick jag ingen bild på bilen men Siro kanske kan skicka lite bilder till mig?

Middagen var otroligt trevlig, vi skrattade massor och åt så att vi höll på att sprängas...

Fin dukning. 

 Förrätt: Tabbouli (MUMS!) och filodegskyten med spenat och fetaost.

Tillbehör: Tahina/Houmous och bruna bönor med olivolja
 (Vad heter dom här Siro eller Gilgil?)

Min tallrik.

Huvudrätt: Ris med nötter, lök och russin och Lax. 


Sen blev det hallonpaj med glass till efterrätt men jag glömde faktiskt att fota det. Men oj så mätta vi var! Sen satt vi och pratade minnen i många timmar. En gång i tiden, när jag var jätteliten, träffades mina föräldrar och Siros föräldrar, alltså Gilgil i Egypten. Siro bytte blöjor på mig och sen dess har vi umgåtts i stort sett som familj =) Så det är många år med många minnen....


Tack så hemskt mycket för en underbar kväll Gilgil och Siro! Hoppas vi kan träffas snart igen!



A lovely dinner with Siro and Gilgil. =)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails