söndag 8 maj 2011

Lund dag 3

Idag var det garderobsbygge på schemat. Pojkarna satte igång tidigt på morgonen efter en basant frukost och Svärmor fortsatte med fogning av badrum och slipning av lister. Jag vaknade med enorm huvudvärk så jag låg mest i soffan och kaprade tabletter. Ibland blev det lite slösurf och bokläsning, men tyvärr kunde jag inte sitta ute på balkongen för det gjorde bara mer ont i huvudet. 


Men det var ganska skönt att bara vara. Svärmor och jag pratade mellan vändorna och allt som allt blev det en väldigt trevlig dag.


Till lunch, (vid 15) blev det Istanbulskebab (tallrik) med fetaost och tatziki. Kunde ha smakat mer men jag gillade idén skarpt. 


Pojkarna byggde på duktigt och trots att betongväggarna gav dem massa extra jobb, så hade de humöret uppe och allt gick bra. 


Till middag blev det en favorit i repris - Yakuniku och Sushi från Zen Sushi. Svärmor delade igen och det gjorde nästan att man fick förrätt och huvudrätt. I Like! Det var minst lika gott denna gången - Yakuniku har blivit en riktig favorit! Undrar om man kan hitta det i mina breddgrader?!


Efter maten så blev det TV häng i soffan och som tidigare nätter blev klockan långt över midnatt innan vi kom i säng. Det blev många naturprogram om Kodiak- och Grisslybjörnar och Svärmor och jag var mäkta imponerade. Kodiakbjörnarna finns ju på ön Kodiak i Alaska, och jag undrar om Svärmor inte blev lite sugen att försöka besöka dem när Svärföräldrarna åker till Alaska i sommar. =) Just när dom är där är det tydligen dags för laxen att förflytta sig upp för strömmen och det var en riktigt häftig syn att se björnarna stå ovanför fallen och norpa dem... =)

Inga bilder idag heller - pojkarna lånade min kamera för att dokumentera bygget, så det får bli lite såna bilder sedan...



Another day of buildning in Lund. The boys are builing in-wall closets and I have a really bad headache. But we did make time for a new favorite - Yakuniku for dinner =)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails