söndag 22 maj 2011

Fototriss #137: Platta

Fototriss #137: Platta
Veckans tema:Den här gången är det min sambo som är upphovsmannen till temat och det ni ska ta er an är att tolka temat PLATTA. Något platt alltså. Eller kanske en platta..? It's up to you!
Idag har jag tänkt mycket på vår fantastiska resa till Indien 2010 och mina fantastiska vänner som var med K2 & K3, Berget & A2 och Grevinnan och Sir. Jag saknar våra äventyr och alla skratten...

Så det är ganska naturligt att det då blir bilder från Indien i Fototrissen. Temat är ju ganksa klurigt men jag tänkte försöka i alla fall...
Middag på UB City och den fantastiska Indiska stilen. Det var bäckmörkt så vi såg inte heller vad vi åt... Så bilden med blixt var ett måste för att se vad man åt. Otroligt spännande och underhållande =) 

Längst många av vägarna i Bangalore kunde man hitta hundratals meter med målade murar... Ibland var det till och med små kakelplattor eller mosaik som användes... Det fanns mycket att se när man åkte runt i bilen...

Platta Indiska pannkakor - dosa. Äts till frukost, lunch eller middag tillsammans med en/eller flera starka såser... Otroligt enkelt men så gott. Denna åts på en lunch på Indian Coffee House







Fototriss photo challenge is to photograph 3 pictures in a specific theme - this week it was Flat...




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails