fredag 17 december 2010

59 questions

Hittade en lista...

1. Hur gammal är du om fem år? Usch - 33 år gamal. 2. Vem var den sista du träffade? Hm, det måste väl vara svärfar, när jag gick in i arbetsrummet. 3. Hur lång är du? 173 cm 4. Vilken var den senaste film du sett? En hel film, GreenZone, men om en halv räknas så är det Black Hawk Down 5. Vem ringde du senast? Lillebror 6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Skype? till min pappa 7. Vad är dagens planer? Hm, dagens planer har ju varit begravningen och så inget annat planerat. Resten av kvällen kommer nog bli mindre komplicerat och någon gång så blir det middag, Afrikansk gryta för att vara exakt. Jag är ganska trött och har ont i huvudet så jag hoppas på en relativt tidig kväll. 8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vem det är jag ska kommunicera med. Men sms är ganska smidigt. 9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Mina föräldrar är gifta och är inne på sitt 29:de år. 10. När såg du senast din mamma? När hon var hemma i somras, i juli för att vara lite mer precis. Men senaste gången var väl vid säkerhetskontrollen på Arlanda, när vi vinkade av dem. 11. Vilken ögonfärg har du? Melerade 12. När vaknade du idag? Halv sex. 13. Har du någon gång hittat en katt? Nja, inte jag själv men jag har "fått" en hittad katt. Min lägenhetskompis K2s kompis hade varit söderut på hästtävling och hittade en fastklamrad kattunge under hästtransporten. Hon ringde tillbaka till gården hon hade varit på och de ville egentligen inte ha tillbaka kattungen så hon frågade om vi ville ha den. Och självklart ville vi ha det. Lilla Frodo, en jättesöt svart och vit liten hane bodde hos oss i några månader, men sen flyttade han till en gård i Gnesta där han fick heta Måns =) 14. Vilken är din favoritplats?  Spontant skulle jag svara i Addes famn men om det nu måste vara en plats på jorden så. Jag har turen att jag har besökt väldigt många trevliga ställen så jag har nog inte en favoritplats utan snarare många bl.a. Furillen på Gotland, Tioman Island i Malaysia, Vita Öknen i Egypten, Lofsdalen, vår balkong i Cairo, - ja ni ser ju, det är ju en hel del ställen och nu har jag säkert glömt bort lika många....  15. Vilken plats föredrar du minst? Att vara nånstans där Adde inte finns. 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag hoppas att jag har ett hus som jag älskar och att Adde och jag har skaffat barn. 17. Vad skrämde dig som barn? Mörkret. 18. Vem fick dig att skratta senast? Adde - han är min solstråle. 19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag har faktist "ärvt" eller kanske "snott" pappas gamla, men jag har ingen skivspelare hemma. 20. Har du stationär eller bärbar dator? Ehm, ja du, om vi bara ska ha min dator så har jag en bärbar, nya ASUS älsklingen, en bärbar som numera är stationär och används som serverdator i sovrummet. I hushållet har vi (Adde) en stor stationär dator där vi sparar mycket av vår data. Adde har en bärbar jobbdator och sen har vi nog 2-3 till stationära datorer som inte är upplockade och 1 bärbar dator som är undanstoppad. 21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med - är så himla frusen av mig. 22. Hur många kuddar har du i sängen? Åtminstonde 2, men det är oftast fler. 23. Hur många landskap har du bott i? 3, Uppland, Södermanland och Östergötland. 24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ehmp - ja, förlåt mamma =). 25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju helt på årstid - älskar att vara barfota. 26. Är du social? Ja, det tror jag väl. Gillar att ha folk omkring mig och gillar att göra saker hela tiden. 27. Vilken är din favoritglass? Vanilj. 28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag skulle investera pengarna och efter ett litet tag köpa ett drömhus. Eller så skulle jag ta en jordenrunt resa. Eller starta ett företag. Eller - ja, listan blir lång... 29. Tycker du om kinamat? Älskar kinamat, både sådan som är riktig kinamat (som är gjord i Kina) och sånt som serveras i Sverige. 30. Tycker du om kaffe? Yes, men gärna med MYCKET mjölk. 31. Vad dricker du till frukost? Om jag orkar eller Adde fixar, en Latte annars blir det kaffe med mjölk på micro vis. 32. Sover du på någon särskild sida? Av sängen eller av mig? Sover på höger sida av sängen i hus # 1, vänster sida av sängen på hus # 2 och om det finns en vägg så alltid mot väggen. 33. Kan du spela poker? Kan, kan väl alla, men är man duktig är ju en helt annan femma. 34. Tycker du om att mysa? Ehm, vad är det för fråga, finns det folk som inte gillar att mysa eller? 35. Är du en beroendemänniska? Ja, ibland, går i perioder. Men jag gillar min Cola Light lite för mycket ibland. 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min kusin är född på samma dag och samma år, så vi är kusintvillingar. Sen har jag 2 eller 3 vänner som är födda på samma dag som jag. 37. Vill du ha barn? Ja, det kan jag nog tänka mig, när tiden är rätt. Gärna tvilligar, gärna 1 pojke och 1 flicka. 38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, Arabiska och Franska. 39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. 40. Föredrar du havet eller en pool? Havet - varje dag! Älskar havet, jag tror att jag var en fisk i ett tidigare liv. När jag var liten drömde jag om att bo under vatten... 41. Vad spenderar du helst pengar på? Att vara tillsammans med Adde, äta gott, kanske göra något roligt tillsammans, resa, unna oss saker. 42. Äger du dyra smycken? Dyra för vem då? Min vigselring är väl det dyraste. 43. Har du någon gång testat narkotika? Oavsiktligt. 44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En After Eight. 45. Vem är den roligaste människan du känner? Min pappa. 46. Välj ett ärr på din kropp? Ok, då har jag valt. Vad nu? Ska jag berätta var jag fått det ifrån eller? =) Jag har ett ärr på vänster handen, straxt under där tummen och handen går ihop. Jag höll på och koka en sån där gel värme kudde i vatten för att få den användbar igen, och glömde bort att jag hade den på plattan. Men när jag kommer på det så springer jag ut i köket och ser att allt vatten har kokat bort och gelkudden ligger på botten av kastrullen och fräser och spottar gel innehållet. Ett av spotten landar på min hand och fräter bort den ganska stor bit hud. Gör ont som fan. 47. Vad har du för ringsignal? En skällande hund. 48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Undan stoppande på vinden, dock inget speciellt som jag kommer på förutom en stickad röd tröja med ett stort panda ansikte på - som min mamma stickat åt mig. 49. Flirtar du mycket? Nja, det vet jag väl inte. 50. Vart togs din profilbild för din blogg? Studentrummet i Uppsala. 51. Kan du byta olja på bilen? Byta olja, nej men jag kan fylla på olja. Vet nog inte var "proppen" sitter dock. 52. Har du fått fortkörningsböter? Nej. 53. Vilken var den senaste bok du läste? Kate Ellis - The Marriage Herse. Men har börjat på en ny Stefan Einhorns Konsten att vara Snäll. 54. Läser du dagstidningen? Om Aftonbladet och Expressen räknas så ja. 55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. 56. Dansar du i bilen? Ja, men bara om Adde kör. 57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Bandit. 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En adress till en kompis i Syd Afrika. 59. När var du i kyrkan senast? Idag, på min svärmormors (ja, alltså, Addes mormors) begravning. 




59 questions to get to know me better - but honestly I don't have the energy to translate them all. That's what Google translate is for!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Fotograf © Copyright - All rights reserved.
The pictures on this blog belong to me and shall not be used without me knowledge.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails