tisdag 22 december 2009

TisdagsTema: Snö

Utmaning: Eftersom det snöat i praktiskt taget hela landet så tänkte jag att vi skulle ha snö som tema. Har ni mycket eller lite snö? Eller saknar ni snö?


Jag tänkte så här, alla kommer ju ha ett bidrag om hur mycket eller hur lite snö dom har, och hur det ser ut hemma hos dem, så jag ville vara lite annorlunda. Jag tänkte att jag skulle ta en bild som blev totalt misslyckad men ändå lite rolig. Jag ville så klart ta ett kort på kissen som stod utanför altandörren när vi satt och åt frukost, men det blev lite knasigt och jag slant till lite. Så bilden är mer en bild på glaset i förgrunden, men samtidigt visar den hur mycket snö vi har. Det är ca 30 cm snö och strålande sol - mer kan man ju inte begära eller hur?

Verkar som att ni har mer snö hemma i Sverige men vi har det ju rätt mycket kallare och det är ju lite kul när man har åkt till ett land där vintern är Ökänd. Iofs när man tänker efter så ligger ju Montreal på samma breddgrad som Turin, så det borde ju NÄSTAN vara Medelhavsvärme här ju... ;-)

Just nu är det nog bara -10 grader, men det är ändå något av de vackraste vinterlandskap jag någonsin besökt, enbart pga SOLEN.

Fler bidrag hittar du här. Och mina tidigare bidrag hittar du här.

6 kommentarer:

AKP sa...

Sv; Tusen tack för din kommentar =))

ormbunke sa...

Jag hoppas du släppte in katten snabbt. Här på västkusten är vi inte vana vid snö och kyla men i år verkar det som att vi får en vit jul. God Jul på dig önskar Anita

Kvasthilda sa...

Hehehhe.. Kissen ser ut som om han funderar varför han får sitta där i snön. SLÄPP IN MIG!

Det där med breddgrader är rätt kul. Jag bor i höjd med norra Alaska.... TUR att vi har Golfströmmen. Jag säger bara det :-) Här ligger snön mer än halva delen av året. (Kiruna)

Kvasthildas Malmdamm Kvasthildas Malmdamm

Solvarma Irene sa...

Hej!

Ja det blev juen fräck bild och snön syns ju.

God jul önskar Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

VeckansDagar sa...

Intressanta blogginlägg, läste neråt på sidan också. Vad är cache, som du skriver om? Kul att få en inblick i en annan kulturs vardag. God Jul

Maria sa...

Även en misslyckad bild är en bild ;) Massor av snö har du i alla fall, det kan man se...

GOD JUL!

Related Posts with Thumbnails