lördag 26 december 2009

Kanada dag 9

Igår var en riktig innesittar dag med massor av mys och skratt inomhus. Vi vaknade faktist, hör och häpna, strax innan 08 och det kändes som att vi sovit massor.

Termometern visade dryga -3 och mulet, dock hade metrologerna lovat solsken så vi planerade faktist en trip ut längst med St Lawrencefloden men eftersom vädret inte blev bättre, fick vi hoppa det.


Till frukost så här på juldagen blev det skinksmörgåsar med senap, dagen till ära. Och jag som egentligen inte tycker om skinka blev mäkta förvånad.


Har ni sett vilka urgulliga tabletter svärmor sydde ihop igår? Visst är de jättejuliga och söta?

Efter frukost blev det lite prat med mamma och pappa, som satt och tittade på film och sen upp till TV'n och kollade på Disney Lands Christmas Day parade.


Kelly Ripa var presentatören och hon är ju som vanligt ovanligt käck.


Här ser ni, paradvagnen med VIP, Very Important Princesses, bl.a Ariel, Askungen, Belle och någon som jag inte kände igen. Dags att börja kolla på Disney filmer igen känner jag =)


Nick Cannon var också presentatör.

Efter fika, bestämde vi att vi skulle titta på Sagan om Ringen, The Fellowship of the Ring. Det är svågern och svärmors jultradition och vi var ju inte sena på att hänga med, vi gillar ju den båda två. Det blev extemded version av filmen så vi fick ta en paus efter ca 2 timmar...


Till lunch/middag blev det svärmors fiskgryta och ett glas vitt. Adde's familj äter ALDRIG julbord på juldagen utan de äter nästan alltid någon sorts fisk. Och det är en ganska trevlig tradition eftersom man alltid blir trött och föräter sig på julbord tycker jag.


I fiskgrytan var det bl.a morötter, lök, paprika, champinjoner, torsk och räkor. Jag ska fråga svärmor om jag får lägga upp receptet på bloggen, för det var verkligen mycket mycket gott!


Till efterrätt tog jag och svärmor lite Hagendaas Dulche de Lecheglass. MUMS!


Jag började känna mig dålig så jag skulle bara lägga mig en stund och sov till 22. Sen var det dags att sova igen...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails