torsdag 3 december 2009

Kycklingröra i pitabröd

Igårkväll kom vi hem väldigt sent. Dels så kom Adde hem från jobbet kl 17 och när vi väl kommit iväg och var hemma i stan, så var vi tvugna att handla. Så vi var hemma i huset vid strax efter halv åtta. Och ingen middag hade vi fått i oss heller, så det fick bli en snabbmats variant, Kycklingröra i pitabröd.

Jag stekte på kyckling strimlor som jag kryddade med chili, vitlök, cayennepeppar, paprika och salladskrydda. Jag ville ha riktigt stark kyckling. Sen gjorde jag en currysås med olika curry sorter och lite paprika och chili. Jag blandade ihop kycklingen med såsen och lite grönsaker, sallad, tomat och gurka och fyllde pitabröd med röran. Det blev otroligt gott och det gick väldigt snabbt att göra.

Inte världens snyggaste bild, men vi var hungriga, trötta och lagom griniga... =)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails