tisdag 15 december 2009

En dags i Stockholm

I fredags var jag som sagt uppe i Stockholm och julshoppade för mig själv. Jag skulle väl egentligen upp och kolla efter julklappar, men eftersom vi har sagt att det inte ska vara så mycket julklappar i år, blev det mindre som skulle handlas. Istället gick jag och tittade på alla fina byggnader och julpynt som hade satts upp och självklart hann jag med några affärer =) Tänkte visa några av bilderna jag fotade under dagen...


Himlen var så vacker, när jag gick iväg till tåget på morgonen. Det var en ganska solig morgon men lite små kylig, runt nollan - så det var ganska mysigt att promenera runt.


På stationen fick jag tid att fota lite samtidigt som jag lyssnade på min ljudbok, Pepparkakshuset.


Från stationen i Stockholm gick jag mot Gamla stan direkt för att jag kände att jag inte riktigt ville titta i affärer det första jag skulle göra utan jag ville mest bara gå-av-mig lite.


Jag såg till att springa in i alla trånga gränder och letade på fina saker att fota och roliga butiker att besöka. En liten butik som jag verkligen tyckte om var Kungens Lilla Piga, en mycket mysig lite butik med mycket vitt, mycket chic:t och mycket vintage. Shabbychic för hela slanten...


Sen var det ju alla fantastiska trånga gränderna som jag såg till att fota också...


Mårten Trotzigs Gränd var min favorit...


Sen efter ett par timmars promenad och en lunch på Espresso House bar det av vidare på Drottninggatan.


En liten butik, Amandas, jag gick in i som var väldigt gullig och hade mycket fint, speciellt kina-lampor som jag har tittat på flera gånger.


På Åhlenshuset hade dom satt vackra dekorationer, bl.a denna ljusgranen.


På Feetfirst har dom ju mängder med olika skomärken och en av mina favoritmärken Shepards har nyligen öppnat där.


Dom har underbart mysiga skor i ull. Deras supermysiga tofflor står helt klart på önskelistan.

Så fortsatte shoppingen neråt på Drottningatan och till PUB. Sen vände jag och gick tillbaka till Åhlens och tog tunnelbanan till Medborgarplatsen. I närheten låg Sahlstens, som jag och Siro hade beställt behandlingar på, men mer om det senare...


Jag kom lite för tidigt så jag passade på att besöka Lisas café, ett supermysigt litet café som Lisa driver. Det är billigt, mysigt och inte en massa tjafs, goda kakor, bullar och smörgåsar och gott kaffe, punkt slut.


Kakbordet ändrar sig från dag till dag beroende på vad Lisa vill baka just idag...

Sen var det dags för ansiktsbehandling för mig och Hot Stone massage för Siro på Sahlstens - men mer om det senare...

5 kommentarer:

Liane sa...

hej & tack för din kommentar =). Vilken härlig shoppingtur i storstan, få mysa lite för sig själv i julvimlet.

LissenTo.Blogg.se sa...

Vilken härlig promenad jag fick följa med på. Har inte varit till Stockholm på över ett år nu. Börjar bli riktigt sugen.

Ha en underbar semester också, förstår om du är pirrig om du ska resa ända över atlanten. Blir väl mer härliga bilder från den upplevelsen senare.

carina/sinneskatten sa...

Tack för att jag vi fick följa dig bland stockholms gator.
Det är något visst med gamla stan.

Inspirera Mera sa...

Vilka härliga kort du har tagit.
Kram Sandra - inspireramera.se

Anna tassar in sa...

Oj...här hamnade jag mitt i ljuvliga Sthlm..fast jag skulle kolla ur fokus..du dessa gränder är magiska..så vackert inlägg du gjort..härligt..

Related Posts with Thumbnails