lördag 25 november 2006

Helgens bestyr


I helgen var jag och älsklingen i Östergotland hos hans föräldrar. Vi skulle dit och hjälpa dem med renoveringen av tvättstuga/dusch/bastu. Eller rättare sagt älskling skulle hjälpa till eftersom han är händig och jag, ja jag skulle väl typ hjälpa till också, men eftersom jag är så extremt klantig så kändes det bäst att inte vara i vägen för mycket.

fredagkvällen käkade vi Pizza på den nyöppnade pizzarian och jag åt en Grecko med fetaost, tomater, paprika - väldigt smaskigt. Sen blev det inte så mycket renoverande på kvällen men det blev mycket trevligt sällskap och många skratt.

Lördag blev en hel renoverar-dag för äsklingen och hans pappa B. Dom var grymt duktiga och jobbade på hårt och fick massor gjort. Vi fick massor med god mat också, till lunch blev det potatis-och-purjolöksoppa och till middag köttgryta och Chévre och honungtoast till förrätt. Jättemumsigt. Hela dagen mådde jag pest eftersom jag hade grymt ont i huvudet så jag kunde inte hjälpa till så mycket. Jag hann läsa hela min pocketbok, Kungsholmsmorden av Lars Bill Lundholm. Den var grymt bra faktist. En 5:a.

Söndag var också en renoverardag för B och Adde. Men för Älsklingens mamma A och jag var ute och plockade svamp (!) Yep, i november, helt otroligt. Vi fick faktist ihop massor med svamp, trattisar, kantareller och tagsvamp för att vara november. Till lunch blev det ost och skinkpaj. Otroligt gott, jag älskar paj. Sen var det massor med jobb för A, B och älsklingen. Jag kände mig bara allmänt skyldig för att jag inte kunde hjälpa till. Jag ville inte förstöra något. Äslklingen och B hade varit jätteduktiga hela helgen och fått extremt mycket gjort. Vattnet och elen dragen och skåp och maskiner på plats. Dom har verkligen jobbat järnet. Till middag blev det stekt lax och svampmacka till förrätt. A är väldigt duktig på att laga mat. Otroligt smaskigt som vanligt. Sen blev det lite slappande framför dumburken tills vi somnade.

Det var väldigt trevligt att umgås med älsklingens föräldrar, inte för att det inte brukar vara det, men ni förstår vad jag menar. Mycket skratt blev det. Vi fick även lite julpynt av "svärmor" A. Hon hade hittat små piprensar tomtar som man kan forma och i stort sett använda till vad som helst på julmarknad och köpte till oss. Snällt :).


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails