tisdag 25 augusti 2009

TisdagsTema: Roligt

Dagens TisdagsTema är Roligt och då tänkte jag visa en sak som vi såg på Gotland. Eller rättare sagt som Adde hittade, för jag orkade inte riktigt gå en jättepromenad genom snårig skog för att hitta den.


Mitt ute i skogen invid en tjärn ligger det en staty, eller rättare sagt ett huvud av en farao. Hur den har kommit dit eller vem som har lagt den där är det ingen som vet men den ligger där men den ligger där och är lite mystisk.


Den här bilden tycker jag passar ypperligt till dagens TisdagsTema =)

Om det är något som vet något mer om denna staty eller kanske vill se den är det bara att ni hör av er så kan jag ge er koordinater eller information om var man kan hitta den.

12 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Lite oväntat fynd!

http://nancyandi.blogg.se sa...

Framförallt roligt att den får ligga kvar.

Bruno Beige sa...

Det kan man kalla ett oväntat möte.

stråhatt sa...

Tutancamon verkar ha det roligt i gräset

araminta sa...

Ja, den ser lite mystisk där den står....!
Kram

Susanna sa...

Ja det var mystiskt. Jag hade nog blivit rädd om det var jag som hitat den.

http://malmo-stockholm.blogspot.com

AnnaofDallas sa...

Ja det var ju roligt att hitta ett huvud ute i naturen. Och roligt att det får ligga kvar där till glädje för andra som är ute på tur.

Anette sa...

Vad mystiskt! Någon har säkert tänk på att sätta myror i huvudet på andra....../Anette

VeckansDagar sa...

Märkligt fynd, den som ställt dit den har säkert haft roligt när han/hon föreställt sig allas undrande tankar.

Marie Carpe Diem sa...

Skogen bjuder på massor vill jag lova :-). Ett väldigt annorlunda fynd må jag säga.

christina sa...

Vacker och rolig!

Majsan sa...

Ja, det var ju verkligen roligt! Jag skulle bli väldigt glad om jag såg den så där ute i naturen :)

Tack för Din kommentar hos mig.

www.chattens.se

Related Posts with Thumbnails