onsdag 27 juni 2007

Sell out or stay???

Dom flesta av er har säkert hört talas om Metrobloggen. Bloggtjänsten som ger sina bloggare 3 öre för varje sidvisning. Det vill säga varje gång du har en besökare på bloggen så får du 3 öre betalt för detta, och varje gång dom uppdaterar din sida så får du ytterligare 3 öre…Ja, ni förstår nog. Visst låter det lockande?


Det betyder alltså att om man under en dag har fått ihop 5000 sidvisningar så har man, vips, tjänat 150 kr. Dessa pengar skickas då ut till dig, 1 gång i månaden på ett MasterCard som kan användas över allt. Givetvis kommer skatt dras av och arbetgivaravgifter betalas in men förutom det ska det inte finns det inte några gömda kostnader. Visst låter det lockande?


Men jag börjar då fundera på mina egna besökare på bloggen. Jag som är ganska stolt över mina 70-300 besökare per dag, kommer allså inte få ut speciellt mycket pengar för detta, MEN jag kommer ju få ut något i alla fall. Men…det känns som att man säljer sig lite för billigt här…Visst, det är 3 öre mer per sidvisning än vad jag får idag, men samtidigt så måste jag flytta bloggen och jag måste omregistrera alla ping-länkar osv.
Är det verkligen värt det? Vad tycker ni???



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails