söndag 14 november 2010

Till alla pappor i mitt liv...

Grattis pappa på farsdag!

En bild från när jag var 6 månader gammal, ja det är väl, ganska precis 27 ½ år sedan, på mig och min älskade pappa. Hittade faktiskt den här bilden i min bebisbok (ni vet en sån där bok som föräldrar skriver i allt som händer i första året av sitt liv) tillsammans med många andra fina bilder som jag kanske visar senare...


Nu babblar jag... Det var ju faktiskt min pappa vi skulle gratulera nu...
Tack pappa - för du att du får mig att skratta trots att jag är arg på dig, för att du är är den roliga, snälla, omtänksamma, hjälpsamma,  och helt klart bästa pappan någonsin.


Tyvärr blir det inget firande för vår del idag, eftersom både min pappa och Addes pappa bor utomlands (Dubai resp Montreal) och så blir det lite långt att åka... Men vi får ta igen det en annan dag istället...

Självklart vill jag gratta min fina svärfar också.
Tack för att du är den svärfar jag alltid velat ha. Du har tagit in mig i familjen och jag känner mig som din dotter, snarare än din svärdotter! Tack för det!

Sen vill jag ju gratta min plastpappa Ove.
Någon som ställer upp i alla väder, någon jag kan vända mig till om allt, någon som alltid bryr sig och trots att vi inte träffas så ofta längre (vilket gör mig alltid ledsen när jag tänker på det) så känner jag mig fortfarande så trygg i att han alltid finns i närheten...

Grattis till er alla! Och jag älskar er!


It's Fathers Day in Sweden today and of course I want to congratulate my dear father. The picture is one that I found in my baby book, from when I was six months old. I love it =) My Dad is the kind of Dad others dream of, a guy that stands with you always, and makes me laugh every day even though I'm sad or angry. Thanks for being the perfect Dad! 

Then I also want to send my love to my father-in-law, who has from day 1 treated my like a his daughter and nothing else. It's an amazing feeling to be welcomed into a family without scruples. Congratulations!

And then my extra Dad Ove, who is always there for me. Someone I can always turn to, what ever is the problem. Thank you!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Fotograf © Copyright - All rights reserved.
Bilderna på denna blogg tillhör mig och får ej spridas utan lov.
All pictures are enlargable, click on them
Contact me at mail@karoleen.se .

1 kommentar:

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Men vad härligt med 30 min för en 3rätters. Perfekt! Jag sitter hellre lång tid vid matbordet än står lång tid och slavar i köket. Måste utforska den boken.

Related Posts with Thumbnails