lördag 20 november 2010

Jul hos Bolagret

Jag har fått en smygpremiär på Bolagrets julkatalog som kommer ut nästa vecka och jag är lika positiv som vanligt när det gäller Bolagret. Deras färgskala och "humor" gör inredning roligt och jag älskar hur de inte håller sig innanför ramarna - utan kör ett eget race. 
Bolagret visar väldigt lekfullt att julen inte bara behöver varar röd och grön och kanske lite vita ljus?

Här kommer mina favoriter från Bolagrets Jul 2010 katalog:
En av favoriterna är ju dessa otroligt söta och mjuka dekorationssvampar. De skulle vara perfekta som dekoration i ett ljusarrangemang eller bara på en hylla för sig. Kostar från 29 kr/st. 
En annan favorit är dessa Siffermuggar STELLAN. De är söta som de är men jag kan tänka mig att man skulle kunna göra en adventskalender av dem... Alltså dag 1 lägger man ett litet paket i mugg #1, dag 2 lägger man i mugg #2 osv. När man kommer till dubbeltal använder man 2 muggar osv. Det enda som inte gör att det fungerar riktigt är att det inte finns någon mugg med siffran 0. Men man får väl improvisera lite =) Dessa muggar kostar 29 kr/st. 
Nästa favorit tror jag egentligen kom förra året men jag tycker den är otroligt snygg - Ljusstalken Bridge har 20 små lampor som lyser upp ett helt rum. Jag tycker formen är otroligt vacker och kan tänka mig att det är ett mysigt sken från den. Priset är 399 kr. 
Men den absoluta favoriten är muggen Moa är en riktig färgklick till julen. Jag skulle köpa ett gäng direkt som glöggmuggar om det inte var så att jag redan har glöggmuggar som jag älskar. Dessa muggar har dubbla porslinsväggar och silikongrep vilket gör att värmen inte gör genom men håller drycken varm. De finns i två olika storlekar, stora för 39 kr/st och små för 29 kr/st. Och som ett litet kampanjerbjudande kommer man kunna köpa 6 st av dessa för 149 kr för det små och 199 kr för de stora - fram till 2010-12-31. 

Säga vad man vill men Bolagret har rolig inredning för att göra ett personligt hem och en personlig jul. Och billigt är det också! Och tycker man inte det är billigt nog så får man med en 20% rabattkupong på valfri vara med i katalogen - om det inte säger God Jul vet jag faktiskt vad som gör!

Tack Bolagret för att jag fick en smygpremiär på eran Jul 2010 katalog!

P.S. Alla bilder är lånade från Bolagret och photoshopade av mig. D.S


Bolagret (a Swedish interior decorating store) sent me their Christmas 2010 catalog as a preview before they send it out next week. And the pictures above show my favorites. Christmas no longer has to be red and green - and Bolagret show that well. My favorites are the muggs in the last picture, Moa. They are double walled with a silicone grip, keeping the warmth in and not burning any hands. If I didn't love my present glögg (Swedish mulled wine) muggs I'd buy them and call it Christmas. They are adorable! 

A big thank you to Bolagret, for my preview - I'm sure everyone else will love your Christmas 2010 as much as I do!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Fotograf © Copyright - All rights reserved.
Bilderna på denna blogg tillhör mig och får ej spridas utan lov.
All pictures are enlargable, click on them
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails