måndag 30 november 2009

Småtomtar kan också matte...

Jag är väldigt restriktiv med mitt julpynt. Jag har bara sånt som jag verkligen tycker om, sånt som jag känner något för. Saker som jag har hittat, fått eller köpt nån gång i mitt liv, som jag verkligen mår bra av att se runt-i-kring-mig.


Förra året gjorde jag ett litet undantag för en liten ljusfylld gran som Adde tyckte om. Jag tyckte den var lite rolig, kanske inte jättefin, men just precis rolig. Nu är det så att Adde har helt glömt bort den, helt glömt bort att det var han som ville köpa den. Men när jag tände den igår märkte jag mer och mer att jag faktist gillar den skarpt. Ljuset från den är underbart fint...


Nedanför granen har jag ställt några småtomtar som min mamma har haft i åratal som jag fick av henne förra året. Det är en tomteskolklass och en tomtemagister som lär ut matte.


Eftersom jag växt upp med dessa små tomtar är de väldigt kära. Men de är också i stort sett de enda prydnadstomtar som jag har... Tycker ni inte att dom är ganska söta och ganska underbara just där under granen?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails