torsdag 12 november 2009

Piet by Cavallius

Jag älskar inredning och vill hela tiden hitta nya roliga produkter som inte alla andra har.


Här om veckan hittade jag denna helt fantastiska rökfri kamin som är otroligt vacker.


Den heter Piet och är designad av Fredrik Hyltén-Cavallius, som hans examensarbete i industridesign.


Piet är en etanol kamin utan permanent installation så den kan flyttas runt hur mycket man själv vill.


Den är insolerad så att den inte blir varm på utsidan.


Och reflektorerna i mässing gör att den ger ett fantastiskt mysigt sken.


Jag älskar att man kan flytta runt på den och att t.ex. kunna ha den i badrummet.


Det är ju något som jag alltid velat ha, just en eld i badrummet och kunna ligga i badet och titta på den vackra elden.


Enligt Fredrik själv, är intresset stort för produkten och förhoppningsvis kommer den i produktion snart. För min och Fredriks skull =) Lycka till Fredrik!!!

Bilder från Cavallius Design med tillåtelse från Fredrik Hyltén-Cavallius.

1 kommentar:

Inspirera Mera sa...

Den var riktigt fin!
Kram Sandra - inspireramera.se

Related Posts with Thumbnails