måndag 9 november 2009

A heeled bathtub

När jag väl var inne på mosaik i badrummet så hittade jag dessa helt otroligt fantastiska badkar från det Italienska företaget SICIS - The Art Mosaic Factory. De är lite inspirerade av formen av en högklackad sko och jag tror dom är helt underbara att ligga i. Dock känns det inte som att mosaiken som jag skrev om imorse skulle passa ihop med dessa badkar men de är vackra på olika sätt.


Självklart känns dessa badkar som något som inte riktigt skulle passa i ett familjehem utan ett loft där det bor en singeltjej. Dom är garanterat feminina - men det gör ju inte att man inte vill ha dem ändå...


Jag älskar att vattnet rinner ner från högst upp (där hälen skulle vara), det låter nog vackert. Och kolla bara på mosaiken på utsidan av badkaret, vilket otroligt arbete.


Ja, ni förstår nog vad jag menar med att det är väldigt feminina former och färger...


Pictures: SICIS homepage.

Fast den här svarta skulle ju fungera i ett pars hem, lite mer diskret, men samtidigt, tror ni verkligen det skulle passa i ett hus i suburban-Sverige? Nja, jag tror inte det, det passar nog bättre i ett glashöghus på Manhattan. Men det gör ju inte att jag vill ha det mindre =). Underbart läckra!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails