tisdag 27 oktober 2009

Kusmi Tea

Hösten är ju teets tid och därför börjar jag nu kolla genom mina förråd. Jag har väldigt mycket te, många olika smaker, färger och från olika länder. Många goda koppar te blir det.

Adde har ju byggt en jättefin te-hylla åt mig i köket där jag har alla mina teburkar. Jag köpte dem för 5 kr/st på FunnyShop i Mariestad - så jag tror att jag köpte 15 st, så att jag har extra. Tyvärr hittar jag inga bilder på det just nu, men det kanske kommer senare.
När jag tittade runt på nätet lite så hittade jag Kusmi TeaBluebox.

På hemsidan står det:
Tehuset Kusmi Tea grundades 1867 i ryska St Petersburg av Pavel Michaîlovitch Kousmichoff, som blev berömd för sina teblandningar till den ryske Tsaren. När den ryska revolutionen bröt ut 1917 flyttade man huvudkontoret till Paris där det ligger än idag.

Utbudet av teer i Kusmi’s sortiment består bland annat av svarta teer från länder som Kina, Sri Lanka och Indien, och håller högsta möjliga kvalité. Ett exklusivt och välsmakande te i en förpackning som i sin tur blir en vacker inredningsdetalj. Teburkarnas exklusiva design är än idag väldigt lik originalburkarnas!

Det låter onekligen väldigt spännande och sen är burkarna så otroligt vackra. Jättefina som inredningsdetaljer i köket. Dock lite smådyra att köpa många av dem.

Ett litet tips bara, om man är intresserad av dessa teer så är det billigare att köpa dem på BlueBox än på Kusmi Tea's egna hemsida!

Är det någon som har dessa hemma? Är dom värda priset? Kan teet verkligen vara såå gott? ;-)

Bilder från BlueBox.se. Collage by Me.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails