fredag 6 februari 2009

Williams-Sonoma (part 3)

Del tre innefattar stekpannor eller grillplattor. Dessa är lite roliga från Williams-Sonoma, några som kanske inte är sånt som man BEHÖVER men kan vara kul att ha (lite som ett plättlägg faktiskt.

All-clad gourmet accessories double burner grill - en gillform som täcker 2 brännare, kan användas på både en gasspis och spishäll. Perfekt om man vill grilla inomhus. Jag skulle vilja ha en sån här då jag har en gasspis - kommer bli perfekt. Självklart nonstick.

All-clad gourmet accessories panini with press - en kvadratisk grillform med press, perfekt för panini eller toast. Skulle passa perfekt för vilken varm smörgås som helst. Kan även grilla kyckling, kött eller fisk jämt pga pressen. Borde fungera för grönsaker. Igen vill ha när vi har gasspis.

All-clad stainless steel flared roasters - en ugnsform med galler. Formen är låg så att kycklingen eller köttet exponeras maximalt för ugnsvärmen. Den är bara vacker. Tydligen lätt att diska pga ytskicktet. Jag älskar att grilla hela kyclingar men gör det alldeles för sällan.

Ebelskiver filled-pancake pan - ett "plättlägg" av sort för Danska Ebelskiver, vilket är fyllda pankakor. Fylls med sylt, marmelad, frukt, ost eller choklad. Eftersom hålen är sfäriska så blir pankakorna som små bollar. Kan tänka mig att dom är ganska lika våra ugnspankakor och därmed skulle man säkert kunna göra ugnspankaka i pannan. Ganska läckra faktist och om jag ska vara helt ärlig gillar jag ideen om boll-pankakor ;-).

Pictures/bilder: Williams-Sonoma.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails