onsdag 18 februari 2009

Mysigt

Vi har en kamin i hus #2 som vi inte använder så ofta trots att jag älskar att bara ligga intill kaminen och drömma mig bort i skenet av lågorna och ljudet av elden. Om jag kunde skulle jag nog tända den varje dag och njuta i fulla drag men tyvärr så känns det aldrig som vi har tiden eller orken till det. Men vi ska bli bättre på det, kanske redan i helgen ;-)

Kaminen vi har är en sån som står vid en vägg men jag har alltid velat ha en kamin som man kan se runt om. Eller kanske en sån som är i en vägg så man kan se den från olika rum... Ja, det skulle inte vara helt fel med en kamin i sovrummet som har ett "fönster" ut om badrummet så att man kan ligga i badet och titta på elden.

Jag hittade en väldigt läcker kamin hos Kaminexperten som jag gillar. Det enda som jag tycker kan vara lite problematiskt är att det verkar inte finns något skydd från lågorna, inget glas eller galler runt - vilket inte är så bra om man skulle råka ha någon liten krabat på besök...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails