måndag 2 februari 2009

Lyckan är total!

Med risk för att mina vänner tycker att jag är ännu mer datornörd än vad dom redan tycker så tänkte jag visa vad jag och Adde hade för oss i helgen. I lördags åkte vi förbi MediaMarkt och köpte en TV till sovrummet, det har varit på tapeten ganska länge att fixa en TV men tanken var att vi skulle köpa en riktigt billig HD-ready 32 tums TV. Det blev inte riktigt så. Vi hittade en full-HD 42 tum TV istället för inte så mycket pengar och då slog vi till. Det är en LG och har massor med roliga funktioner. När vi kom hem så monterrade vi upp TV'n och kopplade min bärbara dator, PS3:an, trådlöst tangentbord, trådlös mus, och en webbkamera. Coolt eller hur ;-), ja, jag är en datornörd då!?!

Därefter använde vi TV'n som skärm och spelade både PC spel, t.ex. Mahjongg (som vi fastnat lite för) och tittade på BlueRay filmer. Vi pratade till och med på Skype med svärföräldrarna i Kanada på storbild, därav webbkameran. Den natten sov vi inte många timmar kan vi ju lungt säga, haha :-)

Nu är det ju inte riktigt meningen att min bärbara ska vara där inne men det kan vara skönt på helgerna att ligga i sängen och datornörda. Min lycka är total ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails