torsdag 12 oktober 2006

Dagens Nick-Nack

Detta är alltså glödlampor som är formade som ja, i detta fall tror jag faktist att det är hundar. Vilket är ganksa kuligt. Det är lite annorlunda jämfört med glödlampor som man är van vid. Dessa är ju lite mer av en dekoration än av en lampa som ska se till att det blir ljust, snarare som en fint sken av ljus. Dom finns i lite andra former också en kran, en handgranat, en blomma och något som jag inte har någon anning om vad det ska föreställa. Dom är i alla fall designade av Thelermont Hupton och mer information om dessa skapelser finns på deras hemsida. Det står inte var man kan köpa dom eller vad de skulle kosta, men jag kan tänka mig att det inte riktigt är en konsumentgrej ännu, snarare en fin design. 

Coasters, coasters, coasters - man kan aldrig ha för många coasters. Eller det är ju iofs inte sant men det är ju lite skojigt i alla fall. Dessa coasters är ju fruktansvärt söta, helt fantastiskt söta. Jag fattar inte att dessa inte har funnits tidigare. Jag blir bara helt lycklig av att titta på bilderna. Jag vill ha! Dessa är ju iofs ganska smarta också eftersom dom är olikfärgade, vilket gör att man vet och kan hålla koll på vems glas är vems. Och det kan ju vara ganksa trevligt på en fest så man slipper miljarder med glas att diska. Det lite dumma med dessa är att man inte kan använda dem på glas utan fot, vilket är dom glas man troligtvis använder mest. Men lilla Martini-Karro inne i mig tycker inte detta är en nackdel :)

Helt grymt onödiga saxar som jag bara tyckte var ganksa söta. Detta är alltså saxar som man kan klippa confetti med. Det är ju något som man alltid behöver, confetti, jag vet inte riktigt hur man skulle kunna leva utan en sån här. Fester utan confetti är ju som soffor utan sånna där hemska extra kuddar ;) Jag är ju inte så förvånad att dessa är Japanska, inte för att vara generaliserande, men mycket trevliga saker kommer ifrån Japan. Jag tror inte att man kan införskaffa dessa i Sverige, men man kankse kan köpa dem via hemsidan. Men jag förstår inte så himla mycket av hemsidan, men nån som kan japanska kankse kan tyda det om man nu skulle vilja köpa dessa.

Lego barnet i mig blir helt nostalgisk av dessa isbrickor. Varför varför finns inte dessa i vanliga affärer? Dom är super duper söta. Tänk att kunna lägga en 8-plupp kloss (kankse inte riktigt Lego terminolgi) i drinken. Coolt som bara den. Undrar om isbrickan är något bra, det är ju jättejobbigt när man inte får ut isen från isbrickan, det är mucho-irritante. Yep I'm a queen at spanish :)

Morbida ljushållare. Jag vet inte riktigt vad som är hemskast att man stoppar in ett ljus i ett stackars barns huvud eller att det stackars barn ansiktet kommer att vara täckt av stearin. Usch!!! Just den här ljushållaren heter Little Joseph och alvarligt talat förstår jag inte alls varför man skulle vilja ha en sån här hemma. Jag skulle bara bli besvärar varje gång jag såg den.

Yep och den sista lilla godbiten idag. Svarta och röda lakrits grisar. Me wantee :) Grymt nice, det vore ju trevligt om dom smakar typ som hallon och lakritsbåtar. Jag tycker även att asken ser grymt söt ut. Grisar är ju söt också, hihihi...jag blir bara fnissig av dem :)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails