tisdag 17 april 2007

Tisdagstema djur 2007

Dagens tema är djur i alla dess former och det första jag tänkte på då var min Piggy, som är ett perfekt husdjur. Piggy är alltså väldigt glupsk, men eftersom han inte kan prata så väntar han lugnt tills han får mat (läs pengar), han är ju en spargris. Den maten han får kan han hålla sig väldigt länge på, ni ser ju hur rund han är…

Piggy är väldigt snäll och trevlig att ha som husdjur! Idag ser han lite arg ut eftersom han inte har blivit matad, men han får lungt vänta tills jag har några mynt att ge honom. Eftersom jag hatar kontanter och mest av allt mynt, blir han matad ganska ofta så slipper jag bära omkring på mynt. Han är av den största storlek av Föreningssparbankens sparggrisar och han är ungefär 1/4 full, men han väger bly redan nu.

Tisdagstema hittar du här.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails