onsdag 16 november 2011

Nespresso Variations 2011 - del 2

Del II - Läs del I här...

Jag fortsatte mitt undersökande av butiken tillsammans med min kamera och hittade mängder av fina detaljer. Det är otroligt annorlunda att tänka på kaffe som en så otroligt underbar upplevelse, vilket är precis den känslan man får av att besöka butiken. Det är inte "bara" en snabbfika, utan kaffe är så mycket mer...

Vackra detaljer och stileben...
Om man velat skulle man kunna ha bytt ut varenda kapsel i butiken och ställt dit dyra märkes skor eller märkes väskor och butiken skulle vara helt rätt!
Smarta förpackningar
Nespresso verkar ha förstått att kunder tittar väldigt mycket med ögonen, speciellt med en sån svår produkt som kaffe. Ett paket med kaffe är inte speciellt sexigt, men genom att använda läckra färger och former så blir det sexigt.
Cappuccino muggar från Nespresso.
Jag är ju en Latte drickare av rang, men samtidigt så har jag numera lärt mig att jag verkligen gillar en god espresso också. Med Nespressos maskiner kan man göra espresso, cappuccino och latte med alla kapslarna.
Färger
Vackra boxar att köpa. Inte något man ställer in i skåpet hemma utan gärna har framme i en vacker skål eller i boxen. En inredningsdetalj helt enkelt.
Ritual Swirl
 Många vackra detaljer...
Orkidéer vid kassorna.
 Butiker med vackra orkidéer vid kassorna är ALLTID fantastiska!
Club Room
The Club Room där du kan få en privat konsultation med en expert och få hjälp med val av maskin, val av kaffe eller bara få information.
Detaljer
Insidan av den fantastiska lampan i Club Room. Jag älskar den!!!

Sen var det dags för oss all att bege oss till Coffee Room för att lära oss mer om Nespresso och kaffe samt få smaka på lyxigt kaffe.
Vackra tjejerna!
 Det var dags för oss att lära oss från experterna...

Här ser vi experterna... Närmast (som jag tyvärr helt har glömt bort namnet på - sorry) Country manager som berättade för oss om hur Nespressos kaffe är gjort och vad kapslarna innehåller. Mängder med bra information om Nespresso och dess kapslar. Och i bakgrunden Gül Heper som är Marketing Manager för Nespresso Sverige.


Fortsättning följer...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails