måndag 21 november 2011

Födelsedagsfika

I början på november så fyllde jag 29 år och så tänkte jag att det vore trevligt med lite födelsedagsfirande. Sagt och gjort så bjöd jag in till Födelsedagsfika/Öppet hus på lördagen efter min födelsedag. Men eftersom jag hade varit ganska sen med inbjudan och att vi ville ha en väldigt liten tillställning med bara familj och närmaste vänner - så blev det en liten skara av gäster.
Vi fick jobba häcken av oss för att få klart flytten och det var skönt att ha en deadline, för ca 1 timma innan de första gästerna dök upp hade jag och Adde ställt den sista dekorationen på plats och ställt undan dammsugaren... =)

Först dök lillebror och Siro upp och ville ha lite frukost innan de andra gästerna kom. Så är det att ha småsyskon ;-)

När de första gästerna, Ove & Lillis, Lärarinnan och tvillingar M och E, kom blev det lite tilltugg i form av grön-tapenad och svart-tapenad med Göteborgs Utvalda Havssaltade kex och Fina Rågkex.
En liten aptitretare som serverades tillsammans vitt eller rött vin. 
Sen ställdes hemmagjorda smörgåstårtan fram Jag gjorde den med mammas fantastiska tonfiskfyllning och den var otroligt god! Jag toppade smörgåstårtan med salamirullar, ostrullar, laxknyten, äggskivor, Brieost, räkor, majonäs, rom, cocktailtomater, gröna druvor, ruccula-sallad runt om och gröna och svarta oliver.
Efter smörgåstårtan ställde jag fram födelsedagstårtan som var en hemmagjord princesstårta med färska hallon och hallongrädde, bananer och vaniljsås. Super gott! Jag hade även gjort den godaste Tryffeltårtan för dem som inte gillar princesstårta, som lillebror, men det visade sig att han tyckte Princesstårtan var supergod också =)
Efter några timmar åkte Ove & Lillis, Lärarinnan och tvillingarna samt lillebror hem och vi vilade lite tills Hansson kom och därefter Addes föräldrar. Då blev det ytterligare en sittning med tårtor =) Tur att vi tog bara lite första gången =)

Efter några timmar så åkte Addes föräldrar hemmåt i mörkret och Adde, Hansson, Siro och jag städade i ordning lite och sen tog vi vårt pic och pack tillsammans med lite snacks och godis och gott att dricka för att ha en helkväll med skratt och spel =)

Tack alla snälla som ville vara med och fira min födelsedag!!!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails