söndag 27 november 2011

Adventsrenar

Och nu har även vi fått upp adventsljuststakarna, adventsstjärnorna och renarna/älgarna, tycker det är att fuska lite när man sätter upp dem innan första advent.

Lite sakterligen kommer nog lite julpynt fram men jag tror att vårt julpyntande kommer vara minimalt.

Jag är sugen på hyasinter, amarylis och julstjärnor men jag är allergisk mot hyasinter och är egentligen bara sugen på en rosa julstjärna så vi får väl se hur det blir på blomfronten. Jag tycker att vackra ljus, ljusstakar och sånt kan räcka gott och väl.

Men jag längtar till julen och allt som det innebär. Det är en underbart varm tid och då menar jag inte vädermässigt (hoppas jag).

P.S ursäkta kvalititeten av bilderna. Det mysiga ljuset är helt enkelt inte kompatibelt med min iPhone. Men andra bilder kommer ni få se allt eftersom, då tagna med älsklingskameran. Håll ut. D.S


P.S.2 det där med att vara förbered är inte alltid min grej så det fick helt enkelt bli värmeljus i renarna/älgarna. Dumt, inte alls snyggt och svårt. Men jag ska försöka hitta några bättre blockljus snart. Om-mitt-huvud-inte-var-fastskruvat-skulle-jag-glömma-det-hemma! D.S

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails