onsdag 23 november 2011

Piggy Bacon Tray

Något som jag verkligen inte gillar med LCHF är att steka bacon. Jag hatar fettet som skvätter och hur baconent drar ihop sig till en gammal skosula. För någon månad sedan läste jag om Piggy Bacon Tray på en matblogg (kommer tyvärr inte ihåg vilken) och kände att detta kanske var lösningen...
Piggy Bacon Tray säljs hos Ninas Mat och det är verkligen en riktigt fantastisk webbutik med massor av roliga köksprylar som jag skulle kunna tänka mig att köpa hem.



Baconbrickan används i mikrovågsugnen och knapersteker bacon i mikron på några minuter. Man behöver bara lägga baconskivorna på brickan och sätt på locket. Piggy Bacon Tray steker baconet i mikron på ca 1 min per skiva. Det får plats ca 4-5 skivor bacon på brickan. Men det bästa är att den är diskmaskinssäker och blir rent direkt! Brickans innermått: 21x23cm.
Åh vad den förenklar frukostarna nu för tiden! ÄLSKA!!!

Sen blev jag väldigt positivt överaskad över att Ninas Mat hade skickat med lite olika produkttester i paketet. I paketet låg det en Combooh sked, Chokladlakrits nrA Lakrids by Johan Bülowoch Supersalt lakrits Lakritsfabriken.
Combooh - Skeden för festen!
Skall du ha fest och vill bjuda dina gäster på något annorlunda tillsammans med något att dricka och liten munsbit? Förrätt, party, avec, after work eller bara mingel. Fyll Comboohskeden med läckert tilltugg som du lägger ovanpå glaset. Combooh skeden passar de flesta typer av glas, på skaftets undersida finns sex små skåror som gör att combooh skeden stabilt. Tillsammans har du en perfekt drink med tilltugg som gör festen bättre. 1 förpackning innehåller 8 st comboohskedar. Färg: svart. Mått: 9,5 x 4 cm. Tål att diskas i diskmaskin

Chokladlakrits nrA Lakrids by Johan Bülow
En mjuk sötlakrits överdragen med mjölkchoklad som är pudrad med kakaopulver (choc coated liquorice). Iransk och Afghanistansk lakrits överdragen med belgisk choklad. Lakrits av Johan Bülow har blivit populär på rekordtid. Har du smakat denna underbara lakrits, så vet du varför. Lakritsen är handgjord från världens minsta godisfabrik. Glutenfri. Innehåller 175 g och levereras i en plastburk med lock, 7 cm i diameter och 7,5 cm hög.

Ingredienser: 65% mjölkchoklad (socker, kakaosmör, mjölkpulver, kakaomassa, emulgeringsmedel (sojalecitin), naturlig vaniljarom)
Rismjöl, sirap av invertsocker, rörsocker, melass, glukos, 2,5% rålakrits, vegetabilisk olja, salt, naturlig anis, ytbehandlingsmedel (shellack e-nr 904)


Supersalt lakrits från Lakritsfabriken – Ekologisk premium
En härlig saltlakrits (Premium Liquorice Super Salty) Det som har efterfrågats mest är en salt lakrits med riktigt sting, där av lanseringen av Super Salty! Innehåller 3-6% lakritsrot från Iran och är till största delen ekologisk. Martin Jörgensen som är VD och grundare av Lakritsfabriken i Ramlösa har själv tagit fram recept och alla ingredienser är helt naturliga. Konsistensen är perfekt – mjuk och lättuggad och bitarna precis lagom stora. Glutenfri. Innehåller 150 g och levereras i en presentask 16x16x2,5 cm.

Ingredienser: Sirap*, rörsocker*, rismjöl, invertsocker, lakrits, salmiak, sorbitol, salt, vegetabiliskt kol, anisolja och ytbehandlingsmedel: vegetabilisk olja. (*=ekologiska ingredienser 65,2%)

Mitt omdömme:
Åh ett gäng med Cobooh-skedar vore perfekt att ha till festen. Jag ska fundera och försöka övertala Adde om att vi behöver ett gäng. Det finns liknande som är i stål, men de tror jag inte man kan ha i diskmaskinen och det är ju optimalt!

Supersalt lakrits från Lakritsfabriken var otroligt smaskig. Precis som jag vill ha min lakrits. Adde däremot gillade det inte. Chokladlakritsen nrA Lakrids tyckte vi var väldigt annorlunda, det var lite udda att ha ett så hårt skal runt om en så mjuk bit lakrits, lite udda. Men god ändå.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails