tisdag 30 mars 2010

TisdagsTema: Långsamt

Utmaning: Den här veckan surar jag över våren som jag tycker tar väldigt lång tid på sig att komma. Vad hittar ni som är långsamt? Fram med kamerorna och fota innan den eller det försvinner!


Jag tycker att snösmältningen går superlångsamt... Vi var tvugna att skotta oss in till förrådet för inte så länge sedan.... "gropen är över ½ meter djup... Våren behöver komma NU!!! Todays TuesdayTheme is slow - and I think the melting of the snow is really slow! We had to dig a small, over ½ meter deep hole to get into the outside shed. Nope, I want spring!

10 kommentarer:

mimmi sa...

jag håller med så vi tog och skottade bort snön från rabatten för att försöka att få lite vårblommor att växa upp :)

Camilla "Lillagul" sa...

Hejsan !

Så där ser det inte ut längre här nere i södern. Här är all snö borta och Krokusar och Snödroppar blommar :)

Men det har gått rätt långsamt här också tycker jag :)

Rimkogeren - DK sa...

Tak for din kommentar.

Heldigvis er sneen pist forsvundet her på Lolland :-)

Monica i Jacob sa...

Ja trots allt vatten här så går det långsamt med våren.

Ha det bra;-)

Ingrid sa...

Visst går tiden långsamt när man väntar på att gumman tö äntligen ska ta över.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin dag.

http://blog.stenstugu.com

Eva-Lenas Photo sa...

Ja, suck det går långsamt med snön, men kanske en himla tur det för översvämningarnas skull ;)

Ha en fin tisdag/E-L

Carina - inspirera sa...

Bra tolkning av långsamt tema! Riktigt trött på allt det vita...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Helena Kulle sa...

Usch så tråkigt!

Här nere hade vi 18 grader i solen häromdagen, så vi har fått våren :)

Den kommer till er också, var lugn... :)

Ha en fin dag.

Helena

Milla sa...

Samma problem här...

lissento.blogg.se sa...

Jag håller verkligen med dej, men snart tinar det nog!
Ha en skön tisdag.//Lissen

Related Posts with Thumbnails