måndag 15 september 2008

Medicine cabinette

Ett sånt här skåp har jag önskat mig (att hitta) jättelänge. Jag tycker dom är så otroligt häftiga, med massor med små lådor och fack och sen är det oftast åtminstånde 1 eller 2 lönfack.

När jag bodde i Malaysia så köpte min mamma ett liknande skåp (visserligen var det koreanskt) och jag ångrar verkligen att jag vid 16 års ålder inte fattade hur fint ett sånt här skåp egenligen är.

Jag vill iofs inte riktigt ha den här storleken på skåpet, jag vill helst att den ska vara ca 1.80 m hög och kanske något smalare eller eventuellt ännu bredare (så att det blir massor av fler lådor).
Tänk vad mycket kul man skulle kunna lägga i dom där minilådorna....Jag som är ett vandrande apotek (iaf när det gäller huvudvärkstabletter och migränpreparat) skulle ju få plats med massor av piller och annat skojigt.

Bilden kommer egentligen från Asia Furniture.

I'm totally in love with this Chinese medicine cabinet. I love the fact that they have a million drawers and a couple of secret compartments.

When I lived in Malaysia my mom bought 2 of these cabinets - although I think they might have been Korean not Chinese. I really regrett, that at the age of 12-16 I my interiour designing sucked big time. I just didn't get it...

I don't really want exactly this cabinet, I would rather it was about 6 feet tall and a bit thinner or even a bit wider. The bigger the more drawers.

Oh, can you just imagine all the fun stuff you can have in all the drawers. Me being a little nomad - bringing half my house when I leave my house.

Picture from Asia Furniture.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails