söndag 30 september 2007

Flavour Design Studio

Flavour Design Studio - skapar vakra muggar för lite olika ändamål.

 Just denna gröna skål kallas för the Buddha bowl och är menad för att deverse olika måltider - ris, Latté, glass och kanske till och med mjölk och corn flakes.
Denna skål heter udon noodle bowl och är som namnet beskriver för nuddlar. När jag bodde i Malaysia åt man alltid nudlar ur djupa skålar som man skulle kunna "dricka" soppan ur. Jag älskar formen på denna skål, eftersom den verkar väldigt trevlig att hålla i och sen har den urgröpningar samt hål för pinnarna. Och jag bara älskar den. Tyvärr tror jag inte att dom kan köpas i Sverige annars skulle jag se till att skaffa mig ett par PRONTO. Iofs finns dom i Brittish Colombia i Kanada, vilket betyder att jag kan skaffa dem när jag och älsklingen åker dit...Oh, föräldrar med utlandspostering är ALLTID trevligt.... :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails