måndag 3 september 2007

Att plantera chili-frukter

Jättesöta Chris, som har matbloggen - Äta bör man annars dör man - är väldigt duktig på att odla chili. Henns chilifrukter är nog dom finaste jag sett. Snäll som hon är, så skickade hon frön till mig så att jag skulle kunna testa att odla mina egna. Ett kuvert med 3 små kurvert med frön och ett gulligt medelande. Jag fick Jamaican Yellowfrön, Firewoks och ett annan sort som blir mörkt gula.

 Jag planterade bara några frön för att se om det fungerar om sen så ville jag ha några "kvar" för att testa en gång till :) Om jag nu skulle misslyckas :)
Hoppas det kommer gå bra. Tack snälla rara Chris för fröna. Trevligt med mysiga grannar :)
Uppdateringar kommer :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails