torsdag 13 juli 2006

Visum

Vi var hundvakter för några veckor sedan. Då bodde Visum, en gigantisk (i mina mått mätt) schäfferhane hos oss. Han var ganksa speciell och lite smått skum ibland, men när man väl var ensam med honom (som jag var nästan hela dagarna när Adde jobbade) så insåg man vilken liten sötnos han var. 

Han hade iofs en liten knasig egenskap, och det var vad han skäld på:
* katter (givetvis han är ju hund)
* tanter/gubbar med rullatorer (iofs inte när han var med oss, men vi har hört)
* cyklar (inte som står still utan blir ledda)
* barn
* andra hundar (inte så konstigt kankse)
* kor, hästar, tjurar (mycket roligt när vi åkte i bilen och hela bilen skakade av att han blev så arg på korna)
* annat smått och gott - det var bättre att skälla än att inte göra det :)

Han gjorde lite små saker som kankse inte var så lyckat, och inte alltid så himla trevligt, men nu när han inte är här och jag sitter ensam i lägenheten kan jag komma på att det vore rätt trevligt att ha honom här. Även om man var tvungen att gå omkring med tofflor (han dreglade en del), man var tvungen att bädda precis när man gick upp (han hårade en del, och sängen var inte så trevlig då) och eftersom det regnade nästan hela tiden han var här så luktade det blöt hund i lägenheten. 

All that said, så var han en riktigt god kille, mycket mycket mysig :) Jag mådde inte så bra en dag och då lämnade han inte min sida när jag låg i soffan och hostade och mådde allmänt dåligt. Mycket lojal vovve :)

Tack för att du var så snäll Vise, och inte åt upp mig :D


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails