fredag 23 juli 2010

Sjöjungfrun / The Mermaid

Avslutat: Eftersom jag älskar Camilla Läckbergs böcker, tog det ca 20 timmar att avsluta boken Sjöjungfrun. Jag gillar verkligen hennes sätt att skriva och hennes karaktärer känns varma och verkliga. Om jag enbart kunde läsa hennes böcker i fortsättningen så skulle jag göra det. Jag har tidigare läst Tyskungen och Olycksfågeln - som också handlar om kommessarie Patrik Hedström och hans fru/författarinnan Erica Falck.


Från Bokus:
En man har försvunnit spårlöst i Fjällbacka. Trots att Patrik Hedström och hans poliskollegor har gjort allt för att finna honom, vet ingen om han är död eller levande.

Efter tre månader hittas han. Mördad, fastfrusen i isen.

Snart står det klart att en av mannens vänner, författaren Christian Thydell, mottagit anonyma hotbrev, och polisen börjar förstå att hotbreven och mordet hänger samman. 

Betyg: K K K K / 5K

It took me about 20 hours to finish the book The Mermaid by Camilla Läckberg who happens to be one of my favorite writers. She writes well and makes you just want to continue reading until the story is finished. I couldn't put the book down. Exciting and enjoyable - all well in K's land of reading.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Fotograf © Copyright - All rights reserved.
Bilderna på denna blogg tillhör mig och får ej spridas utan lov.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails