tisdag 23 juni 2009

Strutsar

För några veckor sedan var jag och Adde på en husvisning i Jönåkertrakten. Ett väldigt fint gammalt hus som hade enorm potential. Och trädgården var helt UNDERBAR! Det fanns 2 extra hus på tomten samt en matkällare. Ca 500 m bort fanns det en ganska fin golfbana också, vilket Adde tyckte kunde vara trevligt. Husets minus var att den låg nära E4:an, några km bort och det lät en hel del. Och som granne hade man en strutsfarm och dess slakteri. Jag tyckte det var ganska mysigt med strutsfarmen, men jag kan tänka mig att det kanske kan lukta en hel del från både slakteriet och från djuren. Och det låter nog ganska obehagligt från slakteriet.

Jag älskade huset i sig och trädgården - jag skulle kunna mördat för den trädgården, men tyvärr var det motorvägen som gjorde att det brast för oss.

Men jag skulle tycka det var ganska mysigt att vara grannar med en massa söta strutsar. Undrar om en hund skulle tycka likadant . Haha...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails