tisdag 16 juni 2009

Smultronstället i Söderköping

I ca 3 år har Adde och jag pratat om att vi ska åka till Smultronstället i Söderköping och äta deras underbara glassar, men det har liksom inte riktigt blivit av ännu. Med tanke på att det ligger ca 2 mil från vårt hus 2 och Söderköping är det nästan skandal att de inte blivit av ännu. För några veckor sedan ringde svärföräldrarna från jobbet och frågade om vi skulle träffas i Söderköping för att ta en glasspaus på Smultronstället. Klart vi ville det.

Smultronställets glassar är enorma och annorlunda. De skapar verkligen ett mästerverk med sin glass. Menyn är enorm och har fantastiska bilder på alla kreationer. Det är bara att välja och vraka mellan ca 30 olika glassar. Jag velade fram och tillbaka mellan lakritsglassar, chokladglassar, colaglassa, dumleglassar osv. Tillslut valde jag en Dumleglass, tyvärr har jag glömt vad den hette. Men oj oj oj var den god :-)

Min är längst upp i vänstra hörnet. I översta högra hörnet, svärfars glass med hjortron och pannkaka. I undre vänstra hörnet, svärmors glass med bananasplit-anda och Adde's Euro glass i undre högra. Addes glass var nog störst men vi blev nöjda och belåtna alla 4 :-).

Tack svärmor och svärfar för att vi blev bjudna på mysiga Smultronstället.

Rekomenderas verkligen om ni har vägarna förbi men var beredd på långa köer och lång väntetid eftersom det är ett otroligt populärt ställe i vackra Söderköping.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails