måndag 22 juni 2009

The Art of making Wraps

Härom kvällen efter en HELDAG med städande och flyttande av förbannande kartonger så bestämde vi att vi skulle göra kycklingwraps. Det brukar ju alltid vara jättegott och det kan jag lova att det var denna gången också. Kycklingen var rester från grillingen dagen innan, så vi strimlade dem och stekte på dem tillsammans med fajitaskrydda och chiliflagor - i massor. Vi fick även lite champinjoner över som vi strimlade och stekte, Adde envisades med att han ville ha dem i wrapsen och det är ju det som är det bästa med wraps - man får göra precis som man själv behagar. Sen blandade jag ihop en currysås på kryddor och crème fraiche.

Jag tycker alltid det är roligt att titta på hur man lägger ihop sin wrap, och Addes wrap är alltid överfylld och läckig, medan min är mindre och mindre kladdig. Jag vinner alltid minst kladdig-priset.


När bild på kycklingen och såsen - det är nu ni ska säga - *ooooooohhhhh*


Sen lägger man på det man behagar och råkar ha hemma. Vi råka ha salsa, avokado och gurka hemma så det fick bli det. Var en ganska trevlig kyla i jämförelse med den väldigt starka kycklingen.


Ja, dom massiva bergen är tillbaka :-) Självklart fick det bli lök på dem också!


Närbild på gottigheterna.


Och slutprodukten. Och om ni tittar riktigt noga så avnjöts dem med en riktigt kall öl. Men det är bara om ni tittar extra noga, jag kanske borde ha förstorat upp bilden eller nåt ;-D!


Rekommenderas strarkt! Bra skåprensmat och det kan inte bli fel!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails