lördag 17 november 2007

Wallmans Varité Trädgårdsgatan 3

I födelsedagspresent från fastern + familj och farbrorn + familj fick jag en biljett till Wallmans Varité som för tillfället heter Trädgårdsgatan 3. Det är en show som handlar om Wallmans historia. Middag serveras även till showen som ingår i biljettpriset men dryck ingår inte. 

Vi var många som gick tillsammans, mamma och pappa, Bibbi (fastern) och Uffe, Adde och jag. Det var fantastiskt trevligt att vi kunde gå tillsammans och fira.

Det som är roligt med showen är att dom som serverar är även dem som står på scen. Våran servitris Zelinda var otroligt duktig, hennes röst var helt fantastisk. Hon lät som Christina Aguilera fast bättre.

Här ser ni lite av showen


Och eftersom min mamma och jag hade fyllt år så fick vi lite presenter och så presenterade oss för alla med sång och confetti.


Och maten var helt otrolig. Mycket mycket smaskig.


Förrätt: Skagentoast: Väldigt annorlunda skagentoast, men otroligt gott. Det var stora räkbitar och röran var väldigt smakrik.



Huvudrätt: Oxfilé och potatisgratäng:  Grymt god! Köttet var perfekt. Potatisgratängen var troligtvis den bästa jag någonsin ätit. Helt otroligt gott. Rödbetorna - som jag typ aldrig ätit tidigare - var jättesmaskigt med köttet. Helt klockren mat.
Efterrätt: Blåbär och chokladmousse

Tyvärr blev det ingen bild på den här. Och tyvärr var denna efterrätt inte något som jag tyckte var gott. Jag tyckte mest att den smakade udda. Jag menar det var inget fel på smaken utan det var bara inte min smak - typ.

En otroligt trevlig kväll - som jag verkligen rekomenderar till er alla! Mycket god mat och mycket skratt! För alla familjemedlemmar som var med - tack för ett otroligt trevligt firande!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails