måndag 5 november 2007

25 års kalas del 3

Igår hade vi släktkalas - mycket trevligt faktist. Eftersom jag var jubelaren så fick jag en massa trevliga presenter - vilket alltid uppskattas.

På plats fanns svärföräldrarna och svågern, Syslingen och min Extra Pappa och min Extra Mamma, "Adoptiv systern" och hennes föräldrar och så farbrodern och hans sambo. Svågern hade aldrig varit med på familjen L's festligheter förut så han kanske blev lite chockad men ändå Nu kanske han tänker om nästa gång det är dags...*fniss*

Otroligt mycket fina paket fick jag - alldeles för mycket paket egentligen...men tydligen tycker dom om mig .

Av svärföräldrarna och svågern fick jag Kosta Boda glas i Chateau serien som jag och Adde samlar på. 4 st XL Röd vins glas.
Samt 4 stycken Tumblers som vi tänkte använda som Whisky glas - eller vi och vi - Adde tänkte använda.

Och så ett otroligt vackert blomsterarrangemang - Observera att det är Orkideer - en absolut favorit -  och så är dem rosa/lila. Jag är för bortskämd.
Jag är helt överlycklig för dom är så otroligt vackra glasen - och om man säger så här - mina svärföräldrar är dom bästa svärföräldrarna som finns i hela världen - Dom är helt underbara. Och självklart är svågern inkluderat i detta - bara så ni vet.


Syslingen + extra Mamma och extra Pappan kom med en otroligt fin ljuslykta av Mats Jonasson. Jag kan tänka mig att den lyser extra fint nu på höstkanten. Ser ni fjärilen - jag tror att den kommer fladdra runt väldigt vackert på bordet eller mot väggen där ljuslyktan står. Det kommer bli mycket fint!

Av "adoptiv systerns" föräldrar fick jag ett väldigt vackert halsband i ROSA - dom känner mig allt för väl. Rosa och silver - det kan inte bli en bättre kombination.
Farbror och Sambon kom med blommor även fast jag redan fått en födelsedagspresent från dem. Jag blev ju bjuden på Wallmans showen - som jag var på förra veckan som jag ännu inte bloggat om - fy på mig! Observera att det är Liljor med i buketten - dom är ju så OTROLIGT vackra när dom slå ut.
Yep! Nu vet ni hur bortskämd jag är....Jag har världens sötaste föräldrar och bror och svägerska, Världens OTROLIGASTE fästman, världens bästa svärförädrar och svåger, världens snällaste "adoptiv syster" och föräldrar, världens goaste sysling och extra föräldrar samt att inte förglömma världens GRYMMASTE vänner!!!

Jag är väldigt lyckligt lottad och extremt bortskämd!


Nu till maten :
Ostbricka


Citronkyckling - GRYM
Biffstroganoff
Spicy shrimp - Starka räkor
Potatisar fyllda med köttfärs - Egyptisk
Aubergine med köttfärs - Egyptisk
Squash och tomatgratäng
Plus bulgur, sallad och en massa småplock som aubergine med vitlök, bröd och pickles osv.

 Mycket smaskigt! Min mor är ju otrolig på att laga mat - och det syns kanske???


Till efterrätt blev det: Choklad och mandelkaka


Låtsas Konaffa - Egyptisk/Libanesisk (?)

Så var det ju kvar från tårtorna vi hade kvällen innan också - så då fick de smaka av dem också. Det var extremt trevligt med alla gäster och alla paketen - TACK för firandet!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails