söndag 18 november 2007

En jullista


En jullista som hittade hos Tomtemors Julblogg
  • Skinka eller sill? Om jag måste välja blir det nog skinka, men egentligen inget av dem, jag är mer en köttbullar- och prinskorvstjej.
  • Köttbullar eller prinskorv? Både och, hellst i STORA mängder med senap.
  • Gammal eller ny julmusik? Gammal. Iofs så är det alltid trevligt med nya saker.
  • Julknäcke eller vörtbröd? Julknäcke - skulle aldrig falla mig in att äta vörtbröd till jul när jag inte gör det annars.
  • Julmust eller glögg? Glögg...julmust är inte min grej det är alldeles för sött.
  • Gles eller tät gran? Tät, det är finast.
  • Låg eller hög gran? Mellanhög, lagom liksom.
  • Pepparkakor eller lussebullar? Båda, men helst lussebullar UTAN russin.
  • Aladin eller Paradis? Paradis - den har mest mjölkchoklad.
  • Hemma eller borta? Hemma - hos mamma och pappa. Men det är rätt trevligt hos svärföräldrarna också.
  • Traditionellt eller nyskapande? Traditionellt.
  • Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? Slå in hemma.
  • 23:e eller 24:e december? 24:e helt klart - då är det jul.
  • Teskedsgumman eller Trolltider? Ehm...jag tror jag är för ung.
  • Tecknat eller "verkligt"? Tecknat.
  • Amerikansk jultomte eller svensk gårdstomte? Amerikansk jultomte måste jag nog säga. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails