tisdag 20 april 2010

TisdagsTema: Musik

UtmaningVeckans tema kom till mig lite oväntat när jag stod i skogen i söndags. Jag tycker att vi ska tolka temat musik. Fram med kamerorna och var kreativa!

Det var länge sedan jag lyssnade på musik, förutom i bilen eller när vi jobbar med renoveringen. Vet inte varför men ibland känner man ju inte riktigt för det. Men istället har jag alltid altandörren öppen så att jag hör fåglarna kvittra och det är väl iofs också musik...

Todays Tuesday Challenge is Musik: and since I don't really listen to musik much right now a picture of the door to the patio seemed more appropriate, since that's what I'm listening to right now, the sound of the birds chirping. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Feel free to "borrow" texts and pictures, please let me know and link back here.
Contact me at mail@karoleen.se .

8 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja du fågelsången slår nästan allt vad musik heter.
Ha det bra;-)

Carina sa...

Vårkvitter är fin musik...musik är glädje!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Rimkogeren sa...

Tak for din dejlige kommentar - Du har ret naturens lyde er musik for sjælen.

Du nævner sprogproblemmer på min blog. Prøv Google Ovesæt (Tolken) yderst til højre. Den er ikke perfekt, men kan bruges.

Dansk Kram til dig.

Pialotta sa...

Naturens egen musik.. det är toppenmusik det:) Altan/balkongdörr alltid öppen här så fort det börjar Våras. Men jag är ju en av många som verkligen gillar musik.. radion står på här jämt o ständigt:)
Ha de gott

Marie-Louise sa...

Absolut är naturens ljud musik, och ibland är det som ger energi och lugn. Jag kämpar med ett utmattnings syndrom och då blir jag ljudkänslig. Men naturens ljud orkar jag alltid med. Så det kan vara stress som gör att du inte alltid har lust att lyssna på musik. Ha en skön dag.

Photo By Manka sa...

Du har så rätt så, det är naturens orkester man ska lyssna på nu.

Ha en fortsatt bra kväll och tack för besöket och raderna hos mig.

/Magnnus

Mad World sa...

Fågelsång är väl den vackraste musik man kan tänka sig.

Mia sa...

Fågelsång är ju också sång...å sång är musik... *L*

Related Posts with Thumbnails