söndag 15 mars 2009

Beroende

Jag är uppe vid 8 trots att vi inte somnade fören kl 4 inatt. Adde och jag spenderade dagen i Norrköping på stan och på Rusta och Bauhaus och kvällen hos vänner familjen J.

Vi hittade inte så mycket i Norrköping men lite smått och gott och så lunchade vi på favoritstället café Lindahl, det blev grillade ciabatta för oss båda.

När småttingarna lagt sig hos familjen J åt vi tacos till middag och det är ju alltid en garanterad hit. Så gott och så varierande och jag tycker man äter det alldeles för sällan.

Därefter tittade vi på Jeff Dunham, ståuppkomiker samt buktalare. Jag hade aldrig sett honom förut men han är otroligt grym. Jag skrattade så mycket att jag hade ont i magen.

Därefter kom Guitar Hero fram och familjen J har både gitarr samt trumor och snacka om att det var skit skojigt. Jag hade ju inte testat GH tidigare och har faktist varit lite anti GH men det var otroligt roligt. Jag sög verkligen men det var otroligt roligt ändå. Vi lyckades skratta så mycket att jag fick ont i magen igen.



Helt otroligt att ett datorspel/TV-spel kan vara så beroendeframkallade samt att det är så katastrofalt annorlunda från att spela gitarr eller trummor på riktigt. Jag spelade trummor och gitarr när jag var yngre men kunde fortfarande inte spela GH.


Men nu har Adde och jag bestämt oss i alla fall, vi får ta och skaffa det också. Så ska vi jamma tillsammans med familjen J. Har ni inte testat det så gör det, det är grymt roligt!


Här kommer lite bilder från gårdagen, tagna med mobilen, därav den urusla kvaliteten men så får ni se hur det ser ut.


Vi var hemma strax efter halv tre och då var vi inte så trötta, vi var lite för uppspelta så vi la oss i sängen och knaprade på chips och godis och tittade på ett avsnitt av Numb3rs.


Perfekt avslutning på en jättekul kväll... Tack A och J!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails