onsdag 11 mars 2009

EFIT 2009.03.08

Det var EFIT i söndags. EFIT står för Ett Foto I Timmen och är en utmaning ganska många bloggare gör nån gång i månaden. Man får följa dagen i bilder helt enkelt. Väldigt roligt men svårt att komma ihåg att man ska ta bilderna...

Denna gång blev bilderna inte så bra eftersom många är tagna med mobilkameran, men man tager vad man haver som det så fint heter...

06: 32 - Vaknar alldeles för tidigt en söndag morgon och gör mina morgon bestyr. Tittar in i det nya arbetsrummet och ser att älsklingen har ställt iordning sina datorer och satt upp hyllan samt dragit kablar och kabelrännor mitt i natten. Min lilla prins...


07.25 - Läser vidare i min bok efter ett ganska långt läsar uppehåll. Slukar boken och börjar på en ny.


08:49 - Svärmor och jag svirar ihop frukost. Adde försöker få ihop några minuter till med sömn och eftersom han varit så duktig på natten får han väl göra det då ;-)


09:36 - Fortfarande vid frukostbordet och avnjuter min tre-enighet, Café Latte, Jordgubbsyoghurt och Proviva Mango.


10:59 - Datornörden kan inte hålla sig ifrån datorn något mer och slår mig ner för att läsa lite mejl osv.


12:52 - Bestämmer att vi ska till stan en sväng och slänger på oss kläderna medan bilen står på värme. Trist väder så in i vassen är det också... Inser att jag glömt kameran hemma och får nöja mig med att ta bilder med mobilen istället...


13:30 - Framme i stan, Norrköping och medan Adde fixar parkeringsavgiften passar jag på och tar bilder med mobilen.


14:02 - Sätter oss på Lindahls Café och äter lunch. Panini med skagenröra och Café Latte för mig.



14:03 - Adde tar en grillad Ciabatta med fetaost och soltorkadetomater. Det blir även ett par godsaker till efterrätt med dessa missade jag att fota. Det kanske är lika bra ;-).

15:46 - Hittat mycket fint och shoppat en del så bär det av till Ingelsta området. Tyvärr har vädret bara blivit sämre och sämre och slasksnön faller.


16:20 - Hinner precis sätta foten innanför dörren på Tygvaruhuset innan dom stänger för dagen och köper fönster plast. Snabbt och smidigt och trevliga var de trots att vi var så pass sena.


16:34 - Bauhaus måste vi också till för lite smått och gott. Wallcover, skruvar, fröer, lister och så en hylla till mitt sidoskrivbord. Eftersom dom inte har skivan i den längden vi vill ha måste vi såga itu den i butiken.


17:10 - Här ser ni de itu sågade brädorna. Och från dörren till bilen har vi blivit dyblöta.


17:59 - In en sväng på Willy's och därefter hemåt i slasken.


18:54 - Packar upp alla våra varor och all mat. Sätter mig vid datorn och börjar pyssla lite med en ram som jag köpt på Clas Ohlsson.


20:01 - Maten tillagas och ställs fram på bordet. Det blir kycklingwraps med currysås. Äter ut plastbyttor för att vi bara inte orkar göra det finare.


20:34 - Äter kycklingwrapsen och snackar strunt.


21:48 - Tar fram den fantastiska Mummelmann och tar oss varsitt litet glass, jag och svärmor. Adde tycker det smakar strunt...


22:15 - Hemmagjord cheesecake till efterrätt är pricken över i:et framför brasan. Sen är det dags för sängen efter lite fixande och trixande.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails