torsdag 18 februari 2010

Chicken carib

Ännu ett recept på en upphottad Kelda soppa. När jag fick Adde att smaka Kelda spicy thai, blev han lite såld på smaken och köpte 3 olika smaker nästa gång han var och handlade. =)

Denna gång var det Kelda chicken carib - med smak av ananas, röd curry och ingefära.

Picture: Kelda

Jag stekte på munsbitskycklingar kryddade med salt och peppar tillsammans med kvartade färska champinjoner. När dom är klara la jag dem åt sidan och värmde på soppan och tillsatte 1 tsk sambal oelek (vi gillar styrka, men det blev inte så starkt), eftersom jag tyckte soppan var lite "platt". Medan jag värmde på soppan, strimlade jag röd paprika och tillsatte vid servering. Kanske inte lika vacker som spicy thai soppan - men lika god!


A spicy caribian chicken soup with a soup mix as base with fried pieces of chicken, fried button mushrooms and sliced red bell pepper. Very yummy!

1 kommentar:

Inspirera Mera sa...

Vilka härliga recept du lägger ut! Jag ska se till att visa recepten för Tommy (han är kocken i familjen) :) Kram Sandra - inspireramera.se

Related Posts with Thumbnails