torsdag 3 september 2009

Trädgården

Eftersom vi har haft lite fullt upp på sistone har jag inte tittat runt i trädgården sen innan vi åkte till Gotland. Tydligen har det hänt en del =)


Vårat plommonträd, som varje år ger oss mycket plommon har även i år massor av plommon och då några av dem var mogna, kan jag säga att de var väldigt mumsiga. Förhoppningsvis kommer de att bli klara till nästa vecka så vi kan plocka några och göra någon marmelad.


Ett av våra äppelträd som tidigare inte har gett några äpplen har idag 2 äpplen, visst är dom fina? Lite dåligt med bara 2 men samtidigt så är det ett väldigt litet träd.


Vi har även två vinbärsbuskar. Det var extremt mycket och stora bär på båda buskarna. Den vita busken har jag plockat ungefär ½ av och gjort en sylt. God blev den, men trots att vinbären är vita så blev sylten röd. Lite konstigt faktist.


Den röda busken har också mycket bär och jag ska ta och plocka och koka gelé av dem tänkte jag.


Sen har vi även fått lite krusbär som verkligen är supermogna nu. Svarta och söta. Trots att busken ser väldigt "scrawny" ut =)

Jag älskar fruktträd och fruktbuskar - det är kul att man själv har producerat något. Men det är lite jobb med att plocka allt bara.

Men lite stolt är man ju när man har egen sylt, saft och annat.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails