måndag 14 september 2009

Ett bryskt uppvaknande

Imorse några minuter efter att Adde hade åkt till jobbet, ungefär kl 05.55 blir jag väckt av ett otroligt högt brölande. Först trodde jag att det lät som en bil som inte startade, fast jag måste ha sovit fortfarande för jag förstår inte riktigt hur det låter när en bil brölar.

I alla fall, så var jag ju tvungen att gå och kolla vad det var. Jag kollade ut genom fönstret men såg inget, hörde bara hur det brölade, högre och högre. Så jag gick runt huset och tittade genom köksfönstret men hittade inget där heller.

Då kommer Tim ner för trappen och säger att det var en älg som stod i hörnet av trädgården och såg ut att vara fast på något sätt i häcken. Sen hoppade älgen över häcken, ca 1,80 m högt och sprang iväg.

Tim sa att han trodde det var jag som lät - tack för det =)

Inte helt lätt att somna om efter det bryska uppvaknandet, men lite spännande allt...

1 kommentar:

Ulla sa...

En älg i häcken...aj aj aj det kan aldrig vara roligt *L*

Related Posts with Thumbnails