lördag 19 juli 2008

Kairo, Egypten - Dag 2



Efter inte så mycket sömn, åt vi frukost - Fino med roumi - åkte vi till Juveleraren kl 11.00 för att kolla ringen igen och diskutera hur den skulle se ut och gravyren. Vi fick se alla diamanter och fina insättningar - han har otroligt mycket fina grejer. Diamanterna säljs i små förslutna packet med alla detaljerna och certificat. Äkthetsgaranti är ju något man måste ha om man vill köpa diamanter. Vi var hos juveleraren i två timmar och nu har jag bestämt mig hur ringen ska se ut och sånt. Ringen är helt underbar, men innan jag bestämde mig ville jag prata med Andreas. 


Efter juveleraren gick vi till frisören för manikyr och pedikyr. Mina fötter behövde verkligen filas och nu känns dom mjuka och fina igen :-) Naglarna behöver fixas för att växa till sig till bröllopet. Använder även stärkande nagellack för att se till att dom inte går av. 

Frisören ser ni på den stora bilden på väggen. Han har varit på hårmodellsshower i Frankrike - så han är väldigt duktig. Har klippt håret hos honom i flera år och han vet hur mitt hår fungerar. 


På golvet ser ni mitt gamla ömsade fotskin. Ja jag vet att det är äckligt ;-)


Efter frisörbesöket åkte vi hem och beställde hem Shawerma - vilket är i stort sett samma sak som våran kebab, förutom att det är riktig biff som dom strimlat serverat i pitabröd. Pitabrödet fylls med sallad och tahina. Det är jättesmaskigt men väldigt mäktigt. Mamma hade även beställt  inlagda egyptiska grönsaker - Meshallil till och det är något som jag absolut ÄLSKAR. Så smaskigt att det är sjukt...


Efter middagen kom min moster Shadia, hennes man Said och mina kusiner Shaymaa, Rania och Mohammed och hälsade på.  Dom tog med sig en jättesmaskig  glasstårta med karamelltopping och nötter. Otroligt smaskig. Det var jättetrevligt att träffa mina kusiner igen - har ju inte sett dem april 2004 - mycket har ju förändrats. Så det blev mycket skratt och mycket stoj. Men när dom åkte hem vid midnatt var det bums i säng efter att ha pratat en stund med min älskling.








~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Feel free to "borrow" texts and pictures, please let me know and link back here. Contact me at mail@karoleen.se

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails