fredag 27 januari 2006

Lika förvånad varje gång...


Varje gång jag läser en artikel om bedrägeri och stöld, blir jag lika förvånad över att det finns sånna puckon i världen. Alltså det är nästan så att man tycker att personen får skylla sig själv.

Om det kom fram en främling till dig på stan och frågar
"Hej, du kan få tillgång till en striptjänst på nätet för x kr av mig. Om jag får ditt bankkort och din pinkod så tar jag ut pengarna och kommer tillbaka med ditt kort?"

Vad skulle du svara?
a) ja visst, vänta ett ögonblick
b) stick och brinn
c) ropa efter polis

Hm...ja det är svårt val, visst är det? Hur kommer det sig att det är skillnad på internet? En helt främmande människa börjar prata med dig på internet och du litar automatiskt på vad dom säger och ger dem din kontoinformation utan att ens blinka. Vad är man för idiot då?

Snälla naiva människor: there is no such thing as a free lunch...and no cheap-ass ones either....



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails