tisdag 10 januari 2012

Födelsedagslåtar

Via Lilla Gumman hittade jag en ganska rolig grej som dom kallade födelsedagslåt, men egentligen är det väl låten som låg som 1:a på US Billboard listan just den dagen då man föddes. Och sen går det även att se vilken låt som låg etta varje födelsedag efter det...
Vilket är lite underhållande om man inte har något bättre för sig =)

Min låt visade sid vara Up Where We Belong med Joe Cocker & Jennifer Warnes. 
Ni vet låten från An officer and a Gentleman med Richard Gere och Debra Winger.

Sen var jag ju självklart tvungen att kolla vilken som var Addes
Love Train med The O'Jays

Sen roade vi oss med att kolla upp vad Mamma, Pappa, Lillebror, Svärmor, Svärfar och Dr. Spiderpig hade också, så klart =)

Sen roade vi oss lite med att tänka lite bakåt och om det råkade vara så att våra föräldrade just lyssnade på en viss låt 9 månader innan vi föddes... ;-)

Mina föräldrar skulle ha lyssnat på
Centerfold med  J. Geils Band

Och Addes på denna
Love Will Keep Us Together med The Captain & Tennille

Haha - så roligt man kan ha det =)

Och så blev vi lite seriösa och sentimentella också
Dagen vi träffades, dagen vi förlovade oss (och min 24-års dag) och dagen vi gifte oss.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Karoleen - Photographer © 2005-2011 All Rights Reserved.
Contact me at mail@karoleen.se .

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails